מונג'רו Mounjaro / טירזפטיד Tirzepatide: כל המידע 2024

שוק התרופות והזריקות שמסייעות להרזייה וירידה במשקל הינו שוק מפותח ונרחב מאוד, כאשר קיימות מגוון תרופות בתחום, חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות, חלקן יעילות יותר וחלקן מעט פחות. בין כלל התרופות הקיימות, קיימת תרופת המונג'רו Mounjaro, אשר מסייעת אף היא לירידה במשקל עם נתוני הצלחה גבוהים במיוחד.
mounjaro

על מונג'רו Mounjaro כבר שמעתם?

כיום, ישנן לא מעט תרופות שמסייעות להרזייה וירידה במשקל אשר ניתנות ב-2 דרכים עיקריות, האחת כזריקות להרזיה, והנוספת בתור כמוסות. בין הזריקות הנפוצות, ניתן למצוא את תרופת האוזמפיק המפורסמת שלאחרונה הוצאה משימוש עבור הרזייה על ידי משרד הבריאות, וכן תרופה בעלת יעילות גבוהה מאוד הנקראת מונג'רו Mounjaro, או בשמה הנוסף טירזפטיד.

מדובר בזריקת הרזייה הפועלת על בסיס הורמון GIP, ומאפשרת הורדה ברמות הסוכר בדם, וכן מוכחת כיעילה לירידה במשקל הודות לכך.

למי מיועדת התרופה?

כפי שהבנו זה עתה, מונג'רו Mounjaro הינה תרופה אשר מאפשרת את איזון רמת הסוכר בדם, הודות לחיקוי של הורמון ה GIP שאחראי בין היתר על הפרשת אינסולין מהלבלב. לפיכך, לתרופה זו ישנם 2 שימושים מרכזיים:

  1. סוכרת סוג 2 – שימושה המקורי והעיקרי של התרופה מיועד עבור חולי סוכרת ובפרט חולי סוכרת מסוג 2, כאשר אלו זקוקים לסיוע בהפרשת אינסולין ובאיזון רמות הסוכר כמובן.
  2. ירידה במשקל – לצד איזון רמת הסוכר בדם, נמצא כי התרופה מזרזת את חילוף החומרים בגוף, ומפחיתה את הרצון לצרוך מזון בכמויות גדולות. בהתאם, ניתן לעשות שימוש בתרופה זו גם בתור זריקות לירידה במשקל, אך שימוש זה אינו מאושר באופן רשמי, ולכן נדרש להגיש טפסים בהתאם.

אישה מזריקה תרופה לבטן

כיצד ניתן לקבל מרשם לתרופה?

בדומה לתרופות לירידה במשקל רבות אחרות, גם קבלת תרופה המונג'רו Mounjaro מותנית בעמידה ב-2 קריטריונים מרכזיים:

  • גיל – על מנת לקבל את התרופה מגבלת הגיל עומדת על גיל 18 לפחות.
  • מדד BMI – מדד אשר מחשב האם משקל הגוף תקין כיחס בין מסת הגוף לגובה. במקרה זה, נדרש להיות בעל מדד BMI 30 ומעלה, או 27 לפחות לצד אחד מהמצבים המוגדרים כגון עודף משקל, השמנת יתר, סוכרת, לחץ דם גבוה וכו'.

נזכיר כמובן, שקבלת התרופה עבור חולי סוכרת היא המקובלת נכון להיום, ועל מנת לקבל את התרופה כזריקת הרזייה נדרש אישור מיוחד שניתן לרוב באמצעות טופס 29 ג'.

 

סל התרופות לירידה במשקל: מונג'רו Mounjaro או וויגובי Wegoby?

לאחר שהכרנו את התרופה די לעומק, הגיע הזמן לשאלה הגדולה מכולם, והיא שאלת ההשוואה בין מונג'רו לבין *וויגובי*. אם כן, על מנת לעשות סדר בדברים, הכנו עבורכם את הטבלה הבאה.

וויגובי מונג'רו
מטרת השימוש מיועדת עבור ירידה במשקל והרזייה מיועדת עבור חולי סוכרת סוג 2, אך ניתנת לשימוש במקרים מסוימים גם עבור השמנת יתר
האם קיימת בארץ? כן, קיימת ומאושרת בארץ. מהווה את התרופה המומלצת והמרכזית ביותר לירידה במשקל על פי משרד הבריאות עדיין לא מאושרת באופן רשמי בארץ אך ניתן לעשות בה שימוש בעזרת הגשת בקשה בהתאם
מנגנון תרופתי פועלת על בסיס הורמון GLP 1 פועלת על בסיס הורמון ה GIP
רמת יעילות יעילות מוכחת שמסייעת בירידה של עד 20% ממשקל הגוף, ונמצאת בשימוש בקרב ישראלים מסייעת בירידה של עד 20% ממשקל הגוף אך לא נמצאת בשימוש נרחב על ידי הישראלים.

 

מילאן מדיקל: דואגים לירידה נכונה במשקל!

לסיכום, ראינו היום שתרופת המונג'רו Mounjaro אכן מסייעת בירידה במשקל וזאת באופן מוכח. עם זאת, מדובר בתרופה שקשה מעט להשיג אותה בארץ, ולכן התרופה המומלצת על ידינו במילאן מדיקל ובפרט על ידי משרד הבריאות היא תרופה בוויגובי.

מדובר בתרופה איכותית במיוחד, שבעזרת יעוץ רופא מומחה של מילאן מדיקל ניתן לקבל אותה בקלות עד הבית עם מרשם רופא. אי לכך, אם אתם מעוניינים בתרופה שתסייע לכם בירידה במשקל, מילאן מדיק עומדים לרשותכם, וממליצים על וויגובי, שבעזרתנו תוכלו לקבל אותה בקלות ובמהירות, לחצו כדי לראות את סיפורי ההצלחה שלנו!

צרו קשר

הצטרפו לקהילה הרשמית של וויגובי בישראל! וויגובי ישראל

טירזפטיד הינה תרופה אשר פועלת על בסיס הורמון הנקרא GIP. זאת, בשונה משאר התרופות הנפוצות לרבות וויגובי אשר מבוססת על הורמון ה-GLP 1. בהתאם כמובן, התרופות שונות באופן השפעתן על מערכת העיכול ובאופן שבו הן מסייעות להרזייה.

במקור, תרופה המונג'רו מיועדת עבור חולי סוכרת, בעיקר מסוג 2. לאורך זמן, לאחר שהוכיחה את יעילותה כמסייעת בירידה במשקל הודות איזון הסוכרים לו היא גורמת, ניתן לקבל אותה גם כתרופה לירידה במשקל באישור מיוחד.

על מנת לקבל מרשם לתרופות לירידה במשקל נדרש לעמוד בקריטריונים תואמים, לרוב מדובר על מגבלת גיל ומדד BMI גבוה באופן יחסי, וכן נדרש לפנות לרופא מוסמך שרשאי לספק לכם את המרשם הרלוונטי.

רוב התרופות לירידה במשקל אכן מאושרות לשימוש בארץ, בין עם באופן ישיר כגון וויגובי ובין אם באופן עקיף כגון אוזמפיק. זאת, לצד תרופות לרבות תרופת הטירזפטיד, שמאושרת לשימוש בארה"ב ואירופה, אך עדיין לא בארץ.

מונג'רו Mounjaro / טירזפטיד Tirzepatide: כל המידע 2024 - כל מה שרציתם לדעת

הכירו

את ערוץ היוטיוב שלנו

עם מיטב המומחים של מילאן מדיקל

בדיקת התאמה בחינם

קבלו בדיקת התאמה בחינם !
עם אחד מצוות המומחים של מילאן מדיקל

דילוג לתוכן